• karinabidstrupYOGA

Glutenfri Godmorgen pandekager

Morgenmad kan sagtens smage himmelsk, selvom den både er glutenfri og fyldt med spinat.

Disse pandekager smager bare HIMMELSK!

De er søde, luftige og fyldt med gode ingredienser, så du roligt kan nyde dem uden dårlig samvittighed.

Jeg laver dem til morgenmad, oftest i weekenderne, hvor der er lidt mere tid til at kræse om maden. Det er en god ide at lave dobbelt portion, så der er til en snack senere, til madpakken næste dag eller nem morgenmad dag nr 2......hvis de altså ikke bliver spist med det samme, de er nemlig VIRKELIG gode!

Server dem med friske bær, kokos, hakkede nødder eller en blanding af dine ynglings frugter. På kolde dage laver jeg ofte bær sauce og serverer den lun over pandekagerne. Spis pandekagerne både lune og kolde, de kan fryses og brug dem nemt på hverdage og i weekenderne.

Forkæl dig selv - forkæl familien - nyd dem!

Glutenfri Godmorgen pandekager


Ca. 12 stk

2 modne baner 2 spsk chiafrø (udblødes i 4 spsk vand i 10 min) 2 dl kikærtemel eller andet glutenfrit mel

2 dl kokosmælk 2 håndfulde frisk babyspinat 1 tsk stødt kardemomme 1 tsk stødt ingefær 1 tsk bagepulver Et drys salt Kokosolie til stegning

Topping: Friske bær, dine ynglingsfrugter, bær sauce, kokos, hakkede nødder.....

Kom alle ingredienser, på nær melet, i en blender. Blend det til en jævn og cremet masse. Tilsæt melet og blend det igen, indtil blandingen er jævn. Varm en pande roligt op til middel varme og tilsæt kokosolien. Sæt herefter pandekagedejen på i klatter med en spiseske. Der går 2 spsk dej til en pandekage.

Steg pandekagerne i ca 3 - 4 min, vend dem og steg videre i ca 1 min.

Server pandekagerne med din ynglingstopping. Jeg foretrækker bærsauce eller friske bær og kokosstykker.

VELBEKOMME og nyd nu din himmelske morgenmad....

103 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle