• karinabidstrupYOGA

Slow Morning

De aller fleste morgener har jeg SLOW MORNINGS…..


Når jeg forkæler mig selv med ro og langsomhed fra morgenstunden af, og giver mig selv tid til at vende blikket indad, bliver min dag nemmere, gladere, roligere, jeg opnår større dømmekraft, føler mig lettere og ikke mindst friskere.

Med denne anderledes hverdag vi alle har lige i øjeblikket, har vi alle skullet finde nye rutiner. Mine SLOW MORNINGS har også været vendt på hovedet, de har stadig været SLOW, men på en anden måde. Efter et par uger har jeg nu fundet en ny rutine, så jeg stadig kan vække min krop og mit sind til en glad og rolig dag….men nu bare på en ny måde….


Drømmer du om at få en SLOW MORNING i din hverdag?


Så er tiden lige nu, måske den helt rigtige til at lære at meditere og lave yoga fra morgenstunden.

Med blid og rolig yoga og meditation kan du lære, at vende din bevidsthed væk fra bekymringer og ind mod dig selv. Yoga og meditation er en effektiv hjælp til at bekæmpe bekymringer, tankemylder og indre kaos, så du kan møde dagen med lethed og ro.


I en travl hverdag kan det være svært at opbygge nye rutiner. Det kræver nemlig, at du tager dig tid, og for at få en SLOW MORNING kræver det tid til en stille stund hver morgen, og lade tankerne slippe fri og gøre det igen og igen, morgen efter morgen. Stille og roligt, dag for dag, vil du mærke hvordan det bliver lettere og lettere, hvordan rutinen spirer og giver dig mod til at fortsætte. Det er ren selvforkælelse….det er det jeg kalder SLOW MORNING, og jeg kan slet ikke undvære dem.


I de her dage hvor du måske har lidt mere tid om morgenen, kan det være lettere at starte en ny rutine, som kan følge dig videre i din almindelige hverdag. Start din daglige rutine med yoga og meditation, og lær at være tilstede i nuet.


Er du klar til SLOW MORNINGS?


SLOW MORNING GUIDE - som du kan lave hver morgen!

  1. Vælg et roligt sted at være, et sted kun for dig, med plads til en stille stund. Rul din yogamåtte ud og sæt dig i skrædderstilling eller en anden behagelig stilling. Bevæg dig nu roligt og blødt. Rul med skuldrene, stræk armene over hovedet, stræk til siderne, twist og lav de bevægelser der naturligt falder dig ind. Alt i et roligt og blødt tempo.

  2. Bliv nu stille. Luk dine øjne og vend blikket indad. Mærk åndedrættet der bevæger sig, lad det bevæge sig dybt og roligt ned til maven og lad åndedrættet fylde dig med ro og blødhed.

  3. Læg så mærke til det mellemrum, der opstår mellem tankerne. Et frirum der er dit. Kommer der en ny tanke, så registrer den, forhold dig ikke til den, men lad den passere og find tilbage til dit frirum igen.

  4. Giv dig samtidig lov til at mærke kroppen, som du sidder her. Mærk om der er nogle steder du spænder op, om dit åndedræt er hurtigt eller langsomt, mærk hjertet slå, et sted der gør ondt eller noget helt andet. Brug dit åndedræt og lad det hjælpe dig til at finde ro i kroppen, til at lade tankerne passere og til at finde dit frirum.

  5. Vær tålmodig, vær meget tålmodig. Det kræver øvelse, tid og vilje, at lære at meditere.

I starten kan du måske lave de rolige yogabevægelse i 5 minutter og meditere i 5 minutter, og stille og roligt vil du kunne være i det, i længere tid. Vær tålmodig og tro på det.


Mine SLOW MORNINGS starter altid med et glas kogt vand med friskpresset citron i. Jeg sidder roligt og nyder den varme drik, i mens jeg ser ud på vejret, på himlen, på livet og fornemmer lydene i huset der er ved at vågne. Derefter sætter jeg mig på min yogamåtte, bevæger mig blidt i rolige yogastillinger og derefter finder jeg ind i min meditation. Jeg har lettere ved at meditere, når jeg først laver yoga. Min krop og mit sind vækkes blidt og det føles rart for mig. Morgenmaden laver jeg ofte aftenen før, så den står klar i køleskabet og klar til indtage efter min yoga og meditation. Det her er luksus for mig, og gør at jeg møder familien, dagen og livet med ro og nærvær.


Giv dig selv plads til at øve dig i den nye rutine og nyd så dine SLOW MORNINGS!

….men husk at have tålmodighed.

96 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle